Efter solid succes på Sjælland gentager portproducenten Hörmann Danmark årets største hit blandt kunderne. Således ruller den populære portbus nu også ud ad de jyske landeveje, hvor den sikrer trælasterne og forbrugerne en helstøbt serviceoplevelse.

En solid portsucces på fire hjul er måske ikke lige umiddelbart, hvad man er vant til at forbinde den verdensomspændende portproducent Hörmann med.

På Sjælland forholder det sig dog sådan, og nu er turen også kommet til Jylland, hvor Hörmanns populære portbus netop er lanceret.

“Med portbussen binder vi trælasterne, byggemarkederne og forbrugerne sammen i en helstøbt serviceoplevelse,” forklarer Jesper Busk, der er manden bag rattet i den nye portbus i Jylland.

“Når forbrugerne er på udkig efter eksempelvis en ny garageport eller en vippeport, kan vi sende portbussen ud til dem, så de kan se produkterne hjemme hos sig selv.

De kan mærke materialerne og opleve de forskellige funktioner i de rigtige rammer. Samtidig kan vi forklare om produkterne, rådgive og måle op. Og fem uger senere sætter vores montører porten op.”

Stor succes med personlig service

Portbussen fungerer dermed som et slags interaktivt katalog, der letter købsoplevelsen for forbrugeren.
“Kunderne er enormt positive og overraskede over konceptet. De er glade for at få besøg, og det bekræfter os i, at vi med portbussen yder en personlig service, der sikrer en tryg og enkel købsoplevelse, fortæller Jesper Busk.

Konceptet om portbussen startede på Sjælland i oktober 2016, og siden da har tallene ikke været til at tage fejl af.
Med en fordoblet omsætning i portbussens første levetid, har der været klar basis for at udvide succesen til også at omfatte det jyske fastland.

“Vi har gjort os en masse erfaringer med den første portbus, som vi drager nytte af nu. Men konceptet er der ikke pillet spor ved. For hvorfor ændre noget, der virker?,” siger Lenni Skovgaard, der har kørt den sjællandske portbus siden dens start.

Øget kendskab til Hörmann

Ud over at sikre glade kunder og tilfredshed på bundlinjen, øger portbussen kendskabsgraden til Hörmann markant.
“Flere og flere lærer Hörmann at kende gennem konceptet med portbussen.

Det resulterer i flere henvendelser, flere opmålinger, mere aktivitet og flere kunder,” udtaler Lenni Skovgaard.
Konceptet med portbussen er i øvrigt unikt for Danmark.

I den tyske moderkoncern er interessen for de danske portbusser dog vakt, og resultaterne følges nøje.
Hos Hörmann Danmark glæder man sig nu blot til også at vække interessen blandt de jyske forbrugere.




Portbussen indtager Jylland

    ← Gå Tilbage